Betulkah Vaksin Influenza Sahaja Tidak Cukup Untuk Elakkan Virus

Kelmarin kina dan kawan2 lain dah ambil vaksin untuk elakkan selsema.

Syukur Alhamdulillah kerana pihak majikan memperuntukkan vaksin untuk semua pekerja di sini.

Di Madinah sekarang ni sudah mula memasuki musim sejuk. Kalau dulu, imun sistem kina ni sangat rendah, jadi mudah sangat nak dapat demam selsema tu. Tapi sekarang, Alhamdulillah memang dah jarang sangat demam selsema.


Walaupun kina dah ambil vaksin, kina masih ambil vitamin lain untuk tingkatkan imun sistem badan. Ambil vaksin sahaja memang tak cukup sebab kita masih berisiko untuk dapat influenza ini.

Ya lah,  setiap hari kita berdepan dengan pelbagai jenis manusia dari pelbagai latarbelakang kesihatan yang kita tak tahu.

Lagipun, bukan mudah nak bekerja jika badan kita kurang sihat. Cuti sakit pun belum tentu boleh dapat melainkan bila kita betul2 tak sihat.

Jadi, nak tak nak kita sendiri perlu lakukan sesuatu untuk kesihatan kita. Ambil makanan sihat dan berkhasiat, buat senaman dan topup nutrisi dengan vitamin secukupnya.

Keep fit and stay active.

Oh ye, jika anda berminat nak dapatkan vitamin yang kina amalkan untuk tingkatkan sistem imun badan, jemput hubungi kina di nombor yang tertera di bawah ni ye. Semoga kita semua dikurniakan kesihatan yang baik hendakNya.


Salam sayang,
Nur Sakinah Abd Aziz
Pengedar Shaklee Terbaik
010-8189217

No comments:

Post a Comment