Jagalah Kesihatan Diri Kita

Sejak sampai di Madinah hari tu, kina dah mula rasa sakit tekak dan tak sedap badan. Maybe sebab perubahan cuaca yang berlainan dari Malaysia.




Tapi memandangkan kina perlu bekerja, kina memang ambik kesemua vitamin untuk tingkatkan imun sistem ni dengan megadose.

Alhamdulillah walaupun hidung soksek soksek dan sakit tekak, kina masih bertenaga untuk bekerja.

Pernah dulu ada orang kata, "kinah ko makan shaklee pun tak sihat ke? Kulit pun kering."

Iya kak. Betul la tu. Sebab saya tau keupayaan badan saya la saya makan vitamin. Itu pun mujur saya makan vitamin kak. Cuba bayangkan kalau saya tak ambik vitamin, mesti dah makin teruk keadaan saya kak.

Lagipun masa kat Malaysia hari tu, kina ada skip beberapa vitamin. Jadi kat sini baru nak pulun balik. Huhu.

Sebab kalau boleh kita pun tak mahu la sampai perlu ambik MC kan. Selagi boleh kita usaha jaga diri kita sendiri.

Lebih-lebih lagi bila kita jauh daripada keluarga macam ni. Amatlah sukar jika kita jatuh sakit. Dan bagi Kina, Kina sangat-sangat perlukan vitamin.

Marilah kita tukarkan pemahaman kita ke arah yang lebih positif dan jaga kesihatan diri. Ini juga sebagai salah satu kesyukuran kepada Allah yang telah menganugerahkan tubuh badan kepada kita jadi wajiblah kita berusaha menjaganya dengan sebaik mungkin.

Doakan kina cepat sembuh ya.

Gambar sebelum masuk kerja. Shake my favourite #ESP ja. Abaikan mata sembap tu.

Salam sayang,
Nur Sakinah
010.818.9217

No comments:

Post a Comment