6 Tips Kekalkan Prestasi Bisnes

Ada banyak cara untuk kekalkan prestasi bisnes. Di sini saya nak kongsikan 6 tips di antaranya untuk memastikan bisnes sentiasa ada peningkatan.


1) Tetapkan target kita dan berusaha untuk mencapai target yang dirancang.

2) Sentiasa belajar ilmu baru setiap hari dan cuba praktikkan contohnya sekarang ini saya sedang belajar untuk buat vlog pula.

3) Gunakan masa dengan sebaik mungkin kerana masa itu adalah wang. Kurangkan aktiviti yang tidak mendatangkan hasil.

4) Cari jalan untuk tambahkan bilangan pelanggan dan sentiasa berkongsi kelebihan menjadi ahli dengan setiap pelanggan supaya mereka dapat maksimumkan peluang yang disediakan oleh shaklee di samping itu bisnes juga semakin berkembang.

5) Kumpul dan kemaskini database pelanggan supaya kita mudah untuk follow up dan bertanya khabar.

6) Paling penting juga kita hendaklah merekodkan segala keluar masuk akaun jualan kita supaya kita boleh melihat sendiri perjalanan bisnes kita.

Sekian sahaja tips saya pada hari ini. Jika anda berminat untuk berbisnes Shaklee bersama saya, boleh la hubungi saya di 010-818 9217.

Salam sayang,
Nur Sakinah Abd Aziz
Pengedar Shakle Anda.

No comments:

Post a Comment