Cara Nak Elakkan Dari Makan Junk Food

Dahulunya saya juga amat suka makan junk food. Mulut ni seperti tak boleh berhenti mengunyah. Ada sahaja yang nak dimakan.


Sampai ada satu hari tu ketika dalam perjalanan balik kampung, saya sampai termuntah disebabkan terlalu banyak makan junk food sepanjang perjalanan di dalam kereta.

Saya pun terfikir, badan saya dah memang tak boleh nak terima junk food ni banyak-banyak dah. Body rejection macam tu.

Buat masa ini, saya cuba elakkan membeli junk food supaya apabila ia tidak berada di depan mata saya, tidaklah saya memakannya.

Minum air manis pun saya jadi kurang ketagih. Kini saya lebih banyak minum air masak sahaja. Kalau dulu, mesti satu hari tu mesti ada minum minuman manis.

Saya juga menukar snacking saya dengan sesuatu yang lebih sihat seperti buah-buahan dan kekacang.

Alhamdulillah, sejak mengamalkan vitamin Shaklee, tekak saya seperti tidak boleh menerima junk food sangat. Cuma sesekali sekadar melepaskan rasa teringin di tekak ni sahaja.

Shaklee ni bukan hanya sekadar vitamin tetapi lebih kepada mendapatkan kehidupan yang lebih bermakna.

Salam sayang,
Nur Sakinah Abd Aziz
010-818 9217

No comments:

Post a Comment