Ciri-Ciri Usahawan Bisnes

Tak kenal maka tak cinta.

Itulah ungkapan yang seringkali menghalang diri dari menceburi bidang baru. Dalam agama pun menggalakkan umatnya melibatkan diri dalam dunia perniagaan.



Sejak dari itu juga saya mula berjinak-jinak dengan bisnes Shaklee. Memang pada mulanya saya berasa terlalu perit untuk mendalami ilmu keusahawanan ini.

Setelah berfikir dan menilai baik buruk dunia bisnes ini, saya pun mula belajar cara menjadi usahawan yang berjaya.

Berbekalkan keazaman dan sokongan padu yang diberikan oleh suami dan juga mak ayah, saya berjaya naik pangkat pertama dalam bisnes Shaklee.

Bermula dari detik ini, saya membuat perancangan untuk melebarkan bisnes Shaklee saya ke luar negara.

Bila difikirkan dari aspek risiko memang terlalu tinggi. Membawa sesuatu produk baru ke negara orang yang kita belum tahu tahap sambutan mereka terhadap produk ini. Tapi saya tetap memberanikan diri juga.

Pepatah melayu ada mengatakan alah bisa tegal biasa.

Kita perlu bijak menyesuaikan diri dalam pelbagai situasi dalam memastikan target untuk memasarkan produk ini tercapai.

Dengan berbekalkan minat serta perasaan ingin tahu telah nemberi kekuatan dalam diri saya untuk mencubanya.

Doakan saya agar terus tabah dalam menghadapi segala rintangan yang mendatang dalam usaha saya berkongsi kebaikan produk dan kelebihan berbisnes Shaklee.

Anda nak join bisnes dengan saya?
Jangan segan silu untuk hubungi kina di 010-818 9217.

Salam sayang,
Nur Sakinah Abd Aziz
Founder of Flying Rich Group
010-818 9217

No comments:

Post a Comment